Step Up är en konditionsträning med stepbräda som redskap.
Olika grundsteg sätts ihop till kombinationer på och vid brädan.
Passet avslutas med kortare styrkedel. 

Tabata
är en form av intervallträning, där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med korta vilor under en förutbestämd tid.

Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition. Kombinerar du flera muskelgrupper kan du träna flera rundor under samma träningspass.


Zumba är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar. Träningsformen som involverar dans och aerobiska övningar är populär.
Stommen i ett zumbaträningspass är de fyra grundrytmerna salsa, merengue, cumbia och reggaeton. Utöver dessa kan andra rytmer förekomma, som till exempel samba, flamenco och disco. Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en danskoreografi och man varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en typ av konditions- och intervallträning.

Zumba Gold är perfekt för dig som vill ha en modifierad Zumba klass som innehåller grundstegen du älskar men med lägre intensitet.
Upplägget på klassen är lätt-att-följa Zumba koreografier, som fokuserar på balans, rörelseomfång och koordination. Kom redo att svettas och lämna med energi och styrka.
Passet fokuserar på alla element inom fitness: kondition, muskelträning, flexibilitet och balans.

Funktionell träning är ett modernt, effektivt och roligt sätt att träna.
Vi arbetar med att träna och förbättra kroppens grundläggande funktioner genom ökad styrka, uthållighet, rörlighet, koordination och snabbhet.Vi jobbar mycket med att bygga upp en stark grund i kroppen genom att stärka den inifrån och ut.
Vi arbetar med kroppsvikten, lösa vikter, band av olika slag, stepbrädor och även andra verktyg som får träningen att bli mer rolig och effektiv. Den är en blandning mellan cirkelträning, intervallträning och att vi kör gemensamt i grupp.

Kettlebells ger dig modern och funktionell träning.
På ett Kettlebells pass så tränar du både styrka, kondition, koordination, explosivitet och balans, allt på samma gång.
Självklart tillsammans med grym musik och en inspirerande ledare. Träningsformen är så kallad individuell-gruppträning, vilket betyder att det inte finns någon takt att följa och alla repetitioner är enbart mål, du bestämmer alltså själv hur hårt eller mjukt du vill köra.

MRR passet där fokus ligger på att stärka och jobba med magen, rumpan o ryggen. Förbättra din hållning och öka din kroppsmedvetenhet. Vi tränar fokuserade och funktionella kroppsviktsövningar som stärker oss i våra naturliga rörelsemönster i vardagen och i annan träning. MRR utmanar även vår stabilitet, balans och rörlighet. Passet innehåller ingen specifik konditionsträning utan är ett utmärkt komplement till andra träningsformer då mrrstyrkan är grunden till all annan träning.

Crosschallange ett modernt och effektivt sätt att träna tillsammans. Vi arbetar med olika verktyg så som den egna kroppsvikten, ketlebells, lösa vikter m.m.  Med en blandning av både styrka och puls blir detta ett mycket effektivt sätt att träna.

Kombopass är en blandning av kondition, intervall, styrka och boxercise.Vi jobbar med egna kroppsvikten,kettlebells,fotbollar och gummiband.Det är som en liten gott och blandat påse med lite smått och gott av rolig och svettig träning.